perjantai 17.1.2020 | 21:19
Sää nyt
°
m/s
  ° m/s
Sääsivulle »
Uutiset

Kelan Haapaveden toimipisteen aukiolo muuttuu – toisena aukiolopäivänä palvellaan vain ajan varanneita

KATARIINA ANTTILA Haapavesi-lehti
Ti 14.1.2020 klo 12:23 [päivitetty ti 12:23]

Olet lukenut 1/5 ilmaista artikkelia.

Kelan Haapaveden palvelupisteen aukiolo muuttuu helmikuun alusta lähtien niin, että torstaisin palvellaan vain ajan varanneita asiakkaita.

Ajan voi varata verkossa tai Kelan puhelinpalvelussa. Kelasta neuvotaan, että aika kannattaa varata etenkin, jos selvitettävää on paljon.

Tiistaisin palvelua saa entiseen tapaan kello 10–12 ja 13–15.

Kela lisää vain ajanvarauksella annettavaa palvelua suuressa osassa Keski- ja Pohjois-Pohjanmaan palvelupisteistä. Muutoksen taustalla on yhä kasvava verkkoasioinnin määrä ja pitkät välimatkat. Myös asiakkaiden tarpeet ovat muuttuneet: henkilökohtaista palvelua tarvitsevat asiakkaat hyötyvät mahdollisuudesta varata aika etukäteen.

Useimmat Kela-asiat voi hoitaa myös Kelan verkkosivuilla tai puhelimitse. Kun Kelan palveluasiantuntija soittaa puhelinajan varauksen tai soittopyynnön tehneelle asiakkaalle, puhelu ei maksa asiakkaalle mitään.

Puhelinpalvelussa voi kysyä neuvoa, hakea etuuksia ja saada apua verkkoasiointiin.

Verkossa Kelan asiointipalveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Verkossa voi lähettää hakemuksia ja liitteitä tai tarkistaa oman hakemuksensa käsittelytiedot. Verkkoasiointiin voi halutessaan saada tukea palvelupisteessä tai puhelinpalvelussa.

#